سفارش تبلیغ
صبا ویژن
کسی جز نابخرد نادان، دانش و دانشوران را سبک نمی شمرد . [امام علی علیه السلام]
کجایند مردان بی ادعا؟
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» هاشمی رفسنجانی به وظیفه دینی و انقلابی خود عمل نکرد

آیت‌الله شیخ محمد یزدی در دیدار با مدیران خبرگزاری فارس:‌
هاشمی رفسنجانی به وظیفه دینی و انقلابی خود عمل نکرد

خبرگزاری فارس: رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به سکوت ‌رفسنجانی ‌گفت: برای همه مردم ما روشن است که آقای هاشمی به وظیفه حساس انقلابی و دینی خود در این شرایط حساس عمل نکرد. آقای هاشمی ‌باید وحدت را حفظ کرده و نمی‌بایست زبان بیگانگان را علیه کشور باز می‌کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله شیخ محمد یزدی در دیدار مدیرعامل و مدیران ارشد خبرگزاری در سخنانی اظهار داشت: قبل از این که مطلبی را عرض کنم توجه به این نکته را برای خودم لازم می‌دانم که در فراز و نشیب‌های زندگی دو راهه‌ها، سه راهه‌ها و چهار راهه‌ها بر سر راه انسان پیدا می‌شود که فقط با سپردن انسان به خدا و کمک گرفتن از خدا ممکن است محفوظ بماند و الا جاذبه‌ها و عوامل مختلف درونی و بیرونی گاهی اوقات ممکن است‌ انسان را همواره به بیراهه ببرد و همواره باید از خدا کمک گرفت و خدا انسان را حفظ کند.
وی ادامه داد: به خصوص در فراز و نشیب‌هایی که در تاریخ پیش آمده و در همین تاریخ کوتاه 30 ساله پیروزی انقلاب هم نمونه‌هایی داشته و دارد.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به خطبه‌های این هفته نماز جمعه تهران گفت: روز پنجشنبه هنوز آقای هاشمی صحبت نکرده بودند در خدمت بعضی از دوستان در جلسه‌ کمیسیون تحقیق خبرگان بودیم که مسئولیت کمیسیون هم به عهده بنده بود و بحث‌های گوناگونی پیش آمد.
وی با اشاره به موارد مطرح شده در آن جلسه بیان داشت: نتایج روشنگری‌های حضرت امام این است که اکثر مردم ما در متن جریان‌های سیاسی وارد شدند و قدرت تحلیل و رسیدن به نتایج درست را پیدا کردند و خدا به آنها کمک کرده و در جاهایی که غرضی و نظری وجود ندارد بیشتر خالصانه بحث می‌کنند.
وی بیان داشت: تصورم من این است که نظام جمهوری اسلامی ایران به حمدالله آن قدر مقتدر است و آن قدر جای پایش محکم شده و تکیه گاه مردمی آن محکم شده است که هرکس در مقابل این نظام مقاومت کند در حقیقت نظام عقب نشینی نمی‌کند و او باید عقب‌نشینی کند.
وی تصریح کرد: تجربه هم نشان داده عزیزترین یا محترمانه‌ترین افراد هم بودند که مقداری مقاومت کردند و آسیب‌هایی هم دیدند گاهی برگشتند و متوقف شدند و گاهی واقعا برای همیشه رفتند و حتی به طرف هضم هم رفتند.
عضو شورای نگهبان ادامه داد: به حمدالله نظام امروز در یک پایگاه بسیار دقیق و محکمی است که به اعتقاد بنده هر کس بخواهد مقاومت کند به هر حال او شکسته خواهد شد.
وی بیان داشت: در این جلسه آخری یا ما قبل این جلسه که ما در خدمت ایشان بودیم نکته‌ای را فرمودند و تعبیرشان این بود ‌فرمودند که دو مطلب در شرایط فعلی کشور هست یکی مسئله انتخابات و دیگری مسئله مقابله با نظام است. متاسفانه اکثر آقایان به این مسئله دوم توجه ندارند و خیال می کنند بحث فقط همان مسئله انتخابات است، اما نه بحث مقابله با نظام هم هست و به این نکته باید الان بیشتر توجه شود که متاسفانه آقایان کمتر توجه دارند.
دبیر شورای عالی حوزه علمیه قم تاکید کرد: برای ما و شما ظاهرا مسئله مقابله با نظام به وسیله جمعی و با پشتیبانی‌های خارجی بعد از فتنه‌های پس از انتخابات روشن شد و خیلی چیزها مشخص شد و واقعا باید عرض کنم فتنه‌ای خاموش شد و خطری از سر انقلاب گذشت و این به برکت درایت مقام معظم رهبری که خداوند سایه ایشان را بر سر همه مسلمان ها مستدام بگرداند محقق شد.
وی گفت: البته ترکشش‌ها و عوارض این مسائل هنوز هم هست و همه ما موظف هستیم مراقب بیشتری داشته باشیم و این ضربه‌ای که بر اثر این جریان به موقعیت نظام در دنیای امروز وارد شد و لحن و زبان دنیا را کم و بیش عوض کرد بتوانیم ان‌شاالله به جای اصلی خودش بگردانیم.
وی تصریح کرد: من از زبان یکی از نزدیکان نظام و آشنایان به اوضاع و احوال نقل می‌کنم که همه ما یادمان هست که در دولت جناب آقای خاتمی همواره به اسلام، انقلاب و مقدسات ما چه در مجلس، چه در دولت و چه در جاهای دیگر حمله شد و مقدسات ما را زیر سئوال بردند.
وی گفت: در بعد بین‌المللی نیز همیشه ما در صدد دفاع یا در حقیقت رفع اتهام بودیم به این معنا که نسبت به حقوق بشتر باید رفع اتهام می کردیم که ما حقوق بشر را داریم رعایت می‌کنیم. نسبت به زنها و حقوق زن‌ها باید دفاع می‌کردیم، نسبت به حقوق کودک باید دفاع می‌کردیم ‌تا چه برسد به مسایل حساسی مثل انر‍ژی هسته‌ای و دیگر مسایل حساسی که می‌بایست دفاع می‌کردیم.
وی با اشاره به برخی از ضعف‌های دولت نهم گفت: به حمدالله جریان عوض شد و در دولت نهم و در طول این چهار سال دولت آقای احمدی نژاد از نظر بین‌المللی و دید خارج موضع دفاعی ما به موضع هجومی تبدیل شد ‌و در حقیقت ما هجوم به دنیا داشتیم و ما طلبکار دنیا شدیم و در تمام حقوقمان به عنوان یک طلبکار صحبت می‌کردیم و شرایط به گونه‌ای شد که همه می گفتند بدون تصمیم ایران نمی‌توان در منطقه تصمیمی گرفت و واقعا قبول کردند و درحرف‌هایشان تصریح کردند.
دبیر شورای عالی حوزه علمیه قم بیان داشت: مقامات اتحادیه اروپا، آمریکایی‌ها و دیگر سازمان‌ها به هر حال تصریح کردند که در این منطقه بدون ایران نمی‌توان تصمیم گرفت و هیچ کاری کرد و این اعتراف مهم و بالایی بود.
وی بیان داشت: یعنی موقعیت دفاعی متهم در فضای بین‌المللی تبدیل شد به موقعیت یک طلبکار از صحنه‌های بین المللی که این مسئله در سیاست خارجی دستاورد کوچکی نبود. ‌متاسفانه این آقایان در جریان انتخابات ضربه‌ای که زدند در حقیقت این موقعیت را آسیب رساندند به این معنا که دیدیم لحن و زبان این‌ها دوباره عوض شد و به شکل طلبکار درآمد.
آیت‌الله یزدی تاکید کرد: هیچ کس فکر نمی‌کرد به راحتی بشود آسیب‌هایی که در دوره دولت آقای خاتمی به نظام وارد شد برگردد و به جای اولش بیاید، ولی خوشبخانه در چهار ساله اول دولت آقای احمدی نژاد به نظر ما چه در وضعیت داخلی و چه در وضعیت بین‌المللی به سرعت وضعیت برگشت.
وی اضافه کرد: این که مقام معظم رهبری در آخرین نمازجمعه شان صریحا فرمودند که مواضع آقای احمدی‌نژاد به نظر من نزدیک‌تر است تا حتی مواضع آقای هاشمی این واقعیت و حقیقت بود، نه این که رهبر بخواهند تعارف با کسی داشته باشند ولی متاسفانه کمتر به آن توجه شد.
وی با بیان اینکه در دولت نهم جایگاه دفاعی ایران به جایگاه هجمه و طلبکاری تبدیل شده بود، افزود: عملکرد این آقایان دردوره انتخابات و پس از انتخابات میدان را برای غربی‌ها باز کرد و مجدد زبانشان علیه حکومت ایران باز شد. حالا چه کسی تقصیر داشته و چه کسی تقصیر دارد و تحلیل این بحث برای شما و من روشن است و همه ما ریز قضایا را متوجه شدیم.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: واقعا قبل از انتخابات برنامه‌ریزی شده بود که از فرصت انتخابات استفاده شود و به قول خودشان انقلاب مخملی رنگی و نرم، انقلابی که واقعا نظام را واژگون کنند به راه بیندازند و فرصت انتخابات را فرصتی برای شروع این کار تشخیص داده بودند و بنابر این شاید نخستین جمله‌ای که خود من وقتی شنیدم بیشتر به همین مسئله متوجه شدم همان جملاتی بود که آقای هاشمی در همان نامه‌شان نسبت به امام داشتند.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به نحوه سخنرانی آقای هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه تهران تاکید کرد: از مثل ایشان با این همه توصیه‌هایی که انجام شد با این همه سرمایه‌ای که مقام رهبری برای حفظ ایشان گذاشت و به عبارت برخی دوستان ایشان را از زیر آوار درآورد چنین نوع صحبتی توقع نبود.‌ همه مطمئن هستیم که اگر ایشان بعد از انتخابات می‌خواست نماز جمعه بیاید اصلا نمی‌توانست و شرایط به گونه‌ای بود که اصلا برایش امکان نداشت که نماز جمعه بیاید.
وی با اشاره به حضور مقام معظم رهبری و اقامه نماز جمعه بعد از انتخابات تاکید کرد: قرار شد خود آقا تشریف بیاورند، در آن شرایط که بحث‌هایی بود خود آقا که تشریف آورند به حمدالله یک آبی روی آتش ریختند. واقعا کشور را به آرامش دعوت کرده و حقایق را برای همه روشن کردند، توقع این بود که بعد از صحبت‌های معظم له هرکسی بالاخره بفهمد که رهبری در یک کشور در چنین نقطه حساسی توانستند خطر را بر‌طرف کنند تسلیم بشوند و بگویند آنچه ایشان می‌فرماید درست است و باید اطلاعت شود و قضیه ختم شود ولی متاسفانه دیدیم که موضع گیری‌ها ادامه پیدا کرد.
وی با اشاره به مواضع آقای هاشمی تصریح کرد: از ایشان توقع و انتظار بود بعد از سخنان مقام معظم رهبری با جایگاهی که ایشان در مجمع تشخص مصلحت دارند بلافاصله یک تجلیل و یک تقدیری کنند چراکه از شخص ایشان دفاع شده بود و در حقیقت ایشان را نگه داشته بودند ولی بعد از آن ایشان سکوت معنی داری داشتند، ‌به نظر من این سکوت، سکوت نبود فریاد حمایت و دفاع از مخالفین بود.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: این سکوت برای مخالفین تکیه‌گاه شد و دیگران توانستند از این سکوت استفاده کنند و یک سری کارهایی که همه دیدم انجام دادند که ‌باید انجام می‌دادند.
وی تصریح کرد: دو سه هفته‌ای گذشت کسانی کار را دنبال کردند و به هر حال در فرصت دیگری باز مقام معظم رهبری مقدار دیگری سرمایه‌گذاری کردند و گفتند دوستان را باید از دشمنان جدا کرد اگر یک دوستی خطایی کرده است باید خطایش را نادیده گرفت چنین و چنان،‌ بنده شخصا تعبیر کردم گفتم منظور آقا لابد این است و بعد هم ما در یک سیستم ولایتی زندگی می کنیم و معنای سیستم ولایتی این است که یعنی وقتی پیامبر خدا مطلبی را فرمودند، بعدش در کسانی که علیه آنها مسئله تمام شده است نباید ناراحتی پیدا شود.
وی گفت: وقتی قرار شد آقای هاشمی در نماز جمعه حاضر شوند همه ما نگران بودیم و همین آخرین جلسه‌ای که اشاره کردم نیز به هر حال دوستان خود ما هم نگران بودند. با ایشان تماس تلفنی گرفتند و گفتند که دلسوزان جامعه می‌گویند که شما در این نماز باید به وحدت جامعه، به اتحاد جامعه و حفظ نظام کمک کنید و مطالب شما باید به گونه‌ای وحدت آفرین باشد و همه ما ملاحظه کردیم و حرف‌های ایشان را شنیدیم.
وی با اشاره به وقایع پس از نماز جمعه و اظهارات مطرح شده گفت: اولین جمله‌ای که امروز شنیدم این بود که از نماز وحدت‌شکن چه خبر؟ همه مردم ما تشخیص دادند که نماز وحدت‌آفرین نبود و این نماز بار دیگر باعث ایجاد برخی از مسائل اختلافی بود و این در حالی است که از آقای هاشمی انتظار دیگری می‌رفت.
آیت‌الله یزدی خطاب به آقای هاشمی رفسنجانی گفت: اگر شما رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام هستید آیا مصلحت کشور در این شرایط این است؟ مصلحت کشور این است که به جای اینکه رهبری و نظام را حمایت کرده و با ساختار شکنان برخورد کنید. بلافاصله پس از اینکه می‌گویید که قانون باید رعایت شود مطالبی را خلاف قانون مطرح می‌کنید و می‌گویید که شورای نگهبان از فرصت استفاده نکرد.
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: قانون می‌گوید شورای نگهبان ناظر بر قانون بوده و هست و ریاست جمهوری خود شما را همین وزارت کشور برگزار کرد و همین شورای نگهبان ناظر بود و در دوره آقای خاتمی و دوره گذشته هم به همین منوال انتخابات برگزار شده بود.
وی بیان داشت: من به عنوان یک عضو در شورای نگهبان بارها عرض کردم و در پیشگاه خدا شهادت می‌دهم یک مورد هم نمی‌توانم بگویند که شورای نگهبان جناحی و گروهی عمل کرده و یا جانبداری خاصی را از فردی داشته است.
وی در ادامه با اشاره به صحبت آقای هاشمی مبنی بر اینکه شورای نگهبان به درستی به وظیفه خود عمل نکرده است، تصریح کرد: شورای نگهبان به وظیفه خود عمل کرده و آن وقت شما می‌گویید که شورای نگهبان از این فرصت خوب استفاده نکرد.
آیت‌الله یزدی تاکید کرد: اصلا شورای نگهبان نباید این فرصت را می‌داد و بیشتری از این معطل می‌کرد. به خاطر شما و جلسه‌ای که مقام معظم رهبری نمایندگان کاندیداها را دعوت کردند پنج روزی مهلت گذاشته شد والا شورای نگهبان نباید این مهلت را تمدید می‌کرد.
وی بیان داشت: بالاخره با استناد به فرموده رهبری پنج روز فرصت اضافه داده شد و آقایان نیامدند و صحبتی نکردند و ان‌شا‌الله گزارشی تفصیلی شورای نگهبان که قرار است در اختیار عامه مردم قرار گیرد ما را بیشتر کمک خواهد کرد.
وی گفت: به هر حال آقای هاشمی خوب عمل نکردند برای همه مردم ما روشن است که به وظیفه حساس انقلابی و دینی خود در این شرایط حساس عمل نکردند. آقای هاشمی ‌باید وحدت را حفظ کرده، مخالفین را به حفظ آرامش دعوت کرده و فتنه را خاموش می‌کردند و نمی‌بایست زبان بیگانگان را علیه کشور باز می‌کردند.
آیت‌الله یزدی با اشاره به سخنان مدیرعامل خبرگزاری فارس مبنی بر تنها بودن مقام معظم رهبری در شرایط کنونی اظهار داشت: اینکه شما می‌فرمایید مقام معظم رهبری تنها هستند باید گفت که چه کسانی ایشان را تنها گذاشته‌اند؟ آقای هاشمی باسابقه‌ترین دوستان و سابقه‌دار ترین همراهان هستند و خودشان هم ادعای دوستی و همراهی داشته‌اند و به نظر من مقام معظم رهبری نسبت به ایشان خیلی عنایت داشتند و کمک کردند که گاهی خود ما گله می‌کردیم و ولی در عین حال باید از مقام رهبری اطاعت داشته باشیم.
وی در ادامه با اشاره به مواضع خبرگزاری فارس و پیشرفت‌های این خبرگزاری در عرصه اطلاع‌رسانی به خصوص در ایام انتخابات گفت: خداوند به شما توفیق دهد و موفق باشید. انصافا کار شما کار بسیار حساس و ارزنده‌ای است و کاری است که در شرایط فعلی روی آن حساب می‌شود و اعتباری که شما در این مدت کوتاه به دست آورده‌اید ارزشمند است.
آیت‌الله یزدی خاطرنشان کرد: وقتی خبری از خبرگزاری فارس در اختیار اشخاص قرار می‌گیرد و وقتی مدرک را از فارس می‌بینیم یک جور به آن نگاه می‌کنیم و وقتی از سایت‌های و خبرگزاری‌های دیگر می‌بینیم گاهی اوقات تردید هم می‌کنیم.
مسئول دبیرخانه خبرگان رهبری اضافه کرد: وقتی خبری از خبرگزاری فارس منتشر می‌شود با یک اطمینان به آن نگاه می‌کنیم و این مسئله هم در وضع فعلی و هم در آینده هم خود به خود مورد قضاوت و مقایسه قرار خواهد گرفت.
وی بیان داشت: به دست آوردن یک جایگاه مهم و نگهداری و حفظ آن بسیار مهم‌تر است و خداوند به شما توفیق داده است که این جایگاه را به دست آورید و یک خبرگزاری مورد اعتماد جامعه هستید و منشا اعتماد آن هم همان جمله که ریشه گرفته از فرموده امام راحل ما است که فرمودند: »تا وقتی از ولایت فقیه دفاع شود کشور شما آسیبی نخواهد دید و اگر یک روزی از ولایت فقیه جدا شوید بدانید که همان روز کشور شما آسیب خواهد دید».
وی بیان داشت: این سخن یک سفارش، اصل و قاعده مسلم تجربه شده است. تا وقتی نظام حکومت الهی است خداوند حمایت کرده و خطرات را دفع می‌کند ولی اگر یک روزی که از نظامی که ریشه الهی دارد فاصله بگیرید آن وقت حمایت خداوند سلب می‌شود.
وی با اشاره به ساخت مسجد ضرار گفت: وقتی پیامبر مشاهده کردند که منافقان می‌خواهند به اسم مسجد علیه مسلمانان حرکت کنند پیامبر خدا دستور تخریب مسجد را دادند و این یک مسئله تاریخی بوده و در قرآن هم آمده است و آنها می‌خواستند که اسلام را با اسلام از بین ببرند.
دبیر شورای عالی حوزه علمیه قم گفت: وقتی که چنین شرایطی باشد طبعا باید حاکم جامعه اسلامی متوجه باشند که اینها چهره اسلام به خود گرفته ولی علیه اسلام موضع گرفتند و پیامبر خدا هم فقط با محبت و دوستی حکومت اسلامی را اداره نکردند و وقتی لازم بود برخورد قاطع و صریحی داشتند.
وی خاطرنشان کرد: در بیان خطبه‌های آقای هاشمی رفسنجانی در همین تکه تاریخی هم نواقص زیادی وجود داشت. مردم در نظام اسلامی بیشترین کمک و حمایت برای امکان اجرای حکومت الهی را دارند نه برای دادن حق حاکمیت. در حکومت اسلامی حق حاکمیت از ناحیه خدا است و حمایت مردم ابزار و وسیله‌ای برای اجرا و پیاده کردن است. مشروعیت حکومت از ناحیه خداوند است و مقبولیت حکومت و قدرت عمل از ناحیه مردم است به همین دلیل می‌توان گفت با عدم حضور مردم حق حاکمیت حاکم از بین نمی‌رود.
آیت‌الله یزدی با اشاره به خانه نشین شدن حضرت علی (ع) در طول 25 سال گفت: یعنی در این مدت حضرت علی(ع) حاکم نبودند؟ ایشان در این مدت خلیفه و ولی امر بودند ولی مردم که حمایت نکردند به همین دلیل ایشان نتوانستند که حکومت را اجرا کنند.
وی اضافه کرد: وقتی که بعد از قتل عثمان مردم آمدند تا حضرت علی(ع) حکومت را عهده‌دار شوند، آیا مردم به ایشان حکومت را دادند یا حکومت را خدا به وسیله پیامبر به حضرت علی داده بودند؟ قبل از آن فقط مردم حضرت امیرالمومنین را برای اجرا تنها گذاشته بودند.
وی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت: خدا را شاکر هستیم که در کشوری زندگی می‌کنیم که حکومت اسلامی در کشور حاکم است و در راس آن ولی فقیه جامع‌الشرایط قرار دارند. آیت‌الله خامنه‌ای ولی فقیه آشنا به زمان و دشمن شناس هستند و با نهایت تدبیر در این مخاطرات هدایت و رهبری کردند و البته برخی دوستان کم لطفی و بی‌محبتی کردند ضعف در تصمیم‌گیری داشتند.
وی با اشاره به حدیثی از حضرت علی(ع) گفت: در فراز و نشیب‌ها است که هرکسی جوهر و درون خودش را نشان می‌دهد امیدوایم که سرمایه‌های عظیم اسلام و مسلمین آسیب نبیند و بیشتر بتوانند به اسلام و مسلمین کمک کنند. به هر حال اسلام به من و امثال من نیاز ندارد اگر ما در سایه اسلام آمدیم اسلام ما را نگه می‌دارد اگر نیامدیم اسلام خواهد ماند و خداوند همیشه کسانی را دارد که دین اسلام را حفظ کنند. رهبر ما ان‌شا‌الله تنها نخواهد ماند و همه ما وظیفه داریم به هر نوعی که می‌توانیم مقام رهبری و ولایت فقیه را حفاظت می‌کنیم و ان‌شاالله خداوند نیز ما و دین خودش را حفظ خواهد کرد.



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سلمان ( پنج شنبه 88/5/8 :: ساعت 12:44 عصر )


>> بازدید امروز: 10
>> بازدید دیروز: 10
>> مجموع بازدیدها: 257648
» درباره من

کجایند مردان بی ادعا؟
سلمان
نوکر و خادم شهــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــداء

» پیوندهای روزانه

[232]
بسیجی شهید محمد عبدی [298]
کجایند مردان بی ادعا؟ [253]
[183]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
کجایند مردان بی ادعا؟[183] .
» آرشیو مطالب
خرداد ماه 1387
اردیبهشت ماه 1387
فروردین ماه 1387
اسفند ماه 1386
بهمن ماه 1386
دی ماه 1386
آذر ماه 1386
آبان ماه 1386
مهر ماه 1386
شهریور ماه 1386
مرداد ماه 1386
تیر ماه 1386
اردیبهشت ماه 1386
فروردین ماه 1386
بهمن ماه 1385
دی ماه 1385
آدر ماه 1385
تیر ماه 1387
تیر ماه 1387
مردادماه 1387
شهریور ماه1387
مهر ماه 1387
خرداد ماه 1388
البرادعی:کاملا تحت تأثیر شخصیت آیت الله خامنه ای قرار گرفتم
مرداد ماه 1388
فروردین 1389

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
بندیر
شب و تنهایی عشق
یادداشتها و برداشتها
فطرس
نور
پنجره چهارمی ها
Manna
دانلود download امپراطور دریا بازی موبایل نرم افزار کرک کد لینک
شهدای استان خراسان
گلی از بهشت
تبادل لینک وافزایش بازدید
دست نوشته
((( ب ا ح ا ل ه)))
خط بارون
آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام
دوزخیان زمین
اس ام اس طنز بدو بیا بخون
همیشه منتظرت هستم ، ای عدل وعده داده شده...
عاشق دلباخته
یا زهرا(س)
ESPERANCE
غریب روزگار یوسف زهرا
حـــکــمـــت آ بــــاد
راهنما
افرایش صدای گوشی+راه کسب درآمد از اینترنت+عکس بازیگران خانم خارج
همه چیز...
یا زهرا (س) مدد
صعصعه
● باد صبا ●
اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار
باران
دل ها تنها به یاد خدا آرام می گیرد
عشق بی همتا
Media Center
عمومی
یادداشت های یه آسمونی
بیاوببین...!‏
امیر
تا پرواز....
عهد ولایت
شادی(زمزمه های دلتنگی)
زندگی چیزی نیست که لب طاقچه عادت از یاد من و تو برود
بروز ترین و بزرگترین و بهترین مرجع رپ فارسی
ترفندهای کامپیوتر
MAKHo0oF gr0ups
داستان و راه های توحید جویان بزرگ
نـو ر و ز
شهید ابراهیم کشاورز
آسمان آفتابی
وبلاگ رسمی امپراطور دریا
ღღღعاشقونهღღღ
اس ام اس و مطالب طنز و عکس‏های متحرک
خدای که به ما لبخند میزد
خورشید بی غروب
دوست دارم تو تنها ارزویم باشی
سلمان
شهید محمد عبدی
فریاد دل
ساجدین
جستجوگران نور
کوثر
راویان نور
کلوب
دکتر احمدی نژاد
تبیان
شاهد
عکس
امام خمینی
ایراپیک
ایرایپک 1
گلخانه
وبگذار
بانک صوت وفیلم
آرماگدون
نخلستان
حاج حمید
کانون وبلاگ نویسان مذهبی
3 نقطه
شیعیان
صلوات
شبکه اول
حسینیه
شهید آوینی
همبلاگی
مرکز دانلود نوحه ایران
زیباترین وبلاگهای روز
امتداد
آفتاب
خبرگزاری فارس
امام حسین
مرحوم آغاسی
بچه های اهل قلم
پارس قرآن
لبیک
پشتیبان شبکه
آپلود تصاویر
یاسین
حامیان دکتر احمدی نژاد
دولت عشق

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان











































































































































» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» موسیقی وبلاگ

» طراح قالب