سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوند سبحان، سه چیز را دوست می دارد :به جا آوردن حقوقش، فروتنی برای خلقش، و نیکوکاری به بندگانش . [رسول خدا صلی الله علیه و آله]
کجایند مردان بی ادعا؟
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار اقشار مختلف مردم قم در س

بسم‏اللَّه‏الرّحمن‏الرّحیم‏

تبریک عرض مى‏کنیم عید سعید غدیر را - که در تعبیرات احادیث ما از آن به «عیداللَّه الاکبر» تعبیر شده است - به همه‏ى ملت عزیزمان، به شما عزیزانى که در اینجا تشریف دارید و به همه‏ى مردم قم که سابقه‏ى پایبندى قمى‏ها به ولایت، یک سابقه‏ى بسیار طولانى است؛ حداقل یک سابقه‏ى هزار و صد ساله.

آن روزى که بسیارى از مسلمانان در اقطار وسیع اسلامى از انوار معارف اهل بیت (علیهم‏السّلام) محروم بودند، «قم» در سالهاى آخر زندگى ائمه (علیهم‏السّلام)؛ زمان حضرت هادى و حضرت عسگرى و بعد از آن، پایگاه اشاعه‏ى این انوار و تربیت شاگردان برجسته‏ى اهل بیت بود.

در دوران حاضر هم قمى‏ها در ماجراى شگفت‏آور انقلاب اسلامى نقش خطشکنى ایفا کردند. براى مردم و جوانان قم که توانستند در خط مقدم فعالان انقلاب کار بزرگى آغاز کنند، آزمون خوبى بود که تداوم آن توانست بتدریج به حرکت عمومى مردم کشور و انقلاب عظیم اسلامى بینجامد. خداوند اجر مردم عزیز قم را روزبه‏روز زیاد کند و توفیقات خود را بر آن مردم و شما عزیزان نازل کند.

بعد از انقلاب هم تا امروز قم مرکز خط مستقیم و اصیل انقلاب در همه‏ى میدانها باقى مانده است و در دفاع مقدس و در مسائل گوناگون، پافشارى و پایدارى قم، مردم قم و حوزه‏ى علمیه‏ى معظّم قم توانسته است بسیارى از آحاد ملت را در این برهه‏ها راهنمایى کند.

مسئله‏ى «غدیر» یک مسئله‏ى تاریخىِ صرف نیست؛ نشانه‏اى از جامعیت اسلام است. اگر نبى‏مکرم - که در طول ده سال، یک جامعه‏ى بدوىِ آلوده‏ى به تعصبات و خرافات را با آن مجاهدتهاى عظیمى که آن بزرگوار انجام داد و به کمک اصحاب باوفایش به یک جامعه‏ى مترقى اسلامى تبدیل کرد - براى بعد از این ده سال، فکرى نکرده بود و نقشه‏اى در اختیار امت نگذاشته بود، این کار ناتمام بود. رسوبات تعصبات جاهلى به قدرى عمیق بود که شاید براى زدودن آنها سالهاى بسیار طولانى نیاز بود. ظواهر، خوب بود؛ ایمان مردم، ایمان خوبى بود؛ البته همه در یک سطح نبودند؛ بعضى در زمان وفات پیغمبر اکرم یک سال بود، شش ماه بود، دو سال بود که اسلام آورده بودند؛ آن هم هیمنه‏ى قدرت نظامى پیغمبر همراه با جاذبه‏هاى اسلام، اینها را به اسلام کشانده بود. همه که جزو آن مسلمانان عمیقِ دوران اول نبودند. براى پاک کردن رسوبات جاهلى از اعماق این جامعه و مستقیم نگه داشتن خط هدایت اسلامى بعد از ده سالِ زمان پیغمبر، یک تدبیرى لازم بود. اگر این تدبیر انجام نمى‏شد، کار ناتمام بود. این که در آیه‏ى مبارکه‏ى سوره‏ى مائده مى‏فرماید: «الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتى»، تصریح به همین معناست که این نعمت - نعمت اسلام، نعمت هدایت، نعمت نشان دادن صراط مستقیم به جامعه‏ى بشریت - آن وقتى تمام و کامل مى‏شد که نقشه‏ى راه براى بعد از پیغمبر هم معین باشد؛ این یک امر طبیعى است.

این کار را پیغمبر در غدیر انجام دادند؛ امیرالمؤمنین را که از لحاظ شخصیت - چه شخصیت ایمانى، چه شخصیت اخلاقى، چه شخصیت انقلابى و نظامى، چه شخصیت رفتارى با قشرهاى مختلف افراد - یک فرد ممتاز و منحصر بفردى بود، منصوب کردند و مردم را به تبعیت از او موظف کردند. این هم فکر پیغمبر نبود، این هدایت الهى بود، دستور الهى بود، نصب الهى بود؛ مثل بقیه‏ى سخنان و هدایتهاى نبى مکرم که همه، الهام الهى بود. این دستور صریح پروردگار به پیغمبر اکرم بود، پیغمبر اکرم هم این دستور را عمل کردند. مسئله‏ى غدیر این است؛ یعنى نشان‏دهنده‏ى جامعیت اسلام و نگاه به آینده و آن چیزى که در هدایت و زعامت امت اسلامى شرط است. آن چیست؟ همان چیزهایى که شخصیت امیرالمؤمنین، مظهر آنهاست: یعنى «تقوا»، «تدین»، «پایبندى مطلق به دین»، «ملاحظه‏ى غیر خدا و غیر راه حق را نکردن»، «بى‏پروا در راه خدا حرکت کردن»، «برخوردارى از علم»، «برخوردارى از عقل و تدبیر»، «برخوردارى از قدرت عزم و اراده»؛ این یک عمل واقعى و در عین حال نمادین است. امیرالمؤمنین را با همین خصوصیات نصب کردند، در عین حال این نماد زعامت امت اسلامى در طول عمر اسلام - هر چه که بشود - همین عمل است؛ یعنى نماد زعامت و رهبرى اسلامى در طول زمان همین است، همان چیزى که در انتخاب الهى امیرالمؤمنین تحقق پیدا کرد. غدیر، یک چنین حقیقتى است.

ما شیعیان و پیروان اهل بیت، هزاران بار خدا را شکر مى‏گزاریم که چشم ما را به این حقیقت باز کرد، دل ما را پذیراى این حقیقت کرد، ما را در محیطهایى به دنیا آورد و پرورش داد که این حقیقت در آن محیطها جا افتاده بود؛ اینها خیلى نعمتهاى بزرگى است.

یک نکته‏اى که در کنار این لازم است پیروان اهل بیت و نیز همه‏ى مسلمانان در نظر داشته باشند، این است که: ما از حادثه و واقعه‏ى غدیر - که نشانه‏ى عظمت اسلام و جامعیت اسلام است - به عنوان وسیله‏اى براى تضعیف اسلام استفاده نکنیم. این را من بالخصوص امروز و این روزها موظفم و مقیدم که به همه‏ى ملت عزیزمان و همه‏ى مسلمانها در هر نقطه‏ى دنیا عرض بکنم که مراقب باشند امروز براى تضعیف اسلام، دشمنان به دنبال همین نقطه‏ى خاص، همین چیزى که منشأ عظمت اسلام است، هستند؛ یعنى مسئله‏ى شیعه و سنى، قبول غدیر و انکار غدیر. دشمن مى‏خواهد مسئله‏ى غدیر را یک مایه‏ى برادرکشى و جنگ و خونریزى قرار بدهد؛ در حالى که غدیر مى‏تواند وسیله‏ى ائتلاف و برادرى مسلمانها با هم باشد. مرحوم شهید مطهرى (رضوان‏اللَّه‏علیه) قبل از انقلاب یک مقاله‏ى مفصلى درباره‏ى کتاب «الغدیر» علامه‏ى امینى نوشتند و ثابت کردند که الغدیر علامه‏ى امینى، وسیله‏ى وحدت مسلمین است. بعضى خیال مى‏کردند کتاب الغدیر ممکن است مایه‏ى افتراق بشود. ایشان مى‏گوید اگر درست فکر کنیم، درست عمل کنیم و سنجیده پیش برویم، کتاب الغدیر مایه‏ى وحدت دنیاى اسلام است. برادران اهل سنت ما هم مى‏توانند در یک محیط خالى از پیش‏داورى به منابع غدیر مراجعه کنند؛ یا مى‏پذیرند، یا نمى‏پذیرند. در هر دو صورت، چه بپذیرند و چه نپذیرند، این معنا مسلّم است که قضیه‏ى غدیر هیچ‏گونه جنگ و دعواى بین پذیرنده و نپذیرنده به وجود نمى‏آورد و اختلافات را ایجاب نمى‏کند. براى شیعیان هم همین‏طور است. شیعیان هم خدا را شکر کنند که از طرف پروردگار به نعمت این اعتقاد و معرفت متنعم شدند. آن برادرهایى هم که این حقیقت را قبول نکردند، یا مراجعه نکردند، یا اطلاع ندارند و یا نتوانستند ذهنهایشان را قانع کنند، آنها هم اعتقادى ندارند. این، اختلاف و درگیرى را ایجاب نمى‏کند.

امروز اصرار استکبار در دنیاى اسلام بر ایجاد تفرقه است. راه‏هاى دیگر را رفتند؛ اما ناکام ماندند. شما ملاحظه کنید امریکا در دو، سه تصرفى که در منطقه‏ى خاورمیانه کرد، در همه بى‏استثناء شکست خورد؛ نه در عراق، نه در لبنان، نه در افغانستان و نه در فلسطین، آن مقصودى که امریکاى مستکبر دنبال مى‏کرد - آن هم با هزینه‏هاى بسیار سنگین و انبوه (پول، سلاح، نیروى انسانى و سیاست) - براى اینکه بتواند مقاصد خودش را در این چهار نقطه تحقق ببخشد، نتوانست و در هر چهار نقطه ناکام ماند؛ به مقصودهایش نرسید و دارد سختیهاى شکست را مزمزه و احساس مى‏کند. یک روزى - سه، چهار سال قبل - ما این حرفها را مى‏زدیم، اما امروز خودِ امریکاییها مى‏گویند و خودِ سیاستمدارانشان هم این را تکرار مى‏کنند. بنابراین از راه‏هاى دیگر دستشان بسته شده است.

چند راه براى شکست وارد آوردنِ به بیدارى اسلام - که منشأ آن هم، برافراشته شدن پرچمِ جمهورى اسلامى در ایران است - در مقابل آنها باقى مانده است. یک راهِ عمده‏ى آنها همین مسئله‏ى شیعه و سنى است که بگویند جمهورى اسلامى ایران، جمهورى شیعه است و آن را در مقابل جامعه‏ى بزرگ اهل تسنن قرار دهند؛ تعصبات و احساسات مذهبى را وارد میدان کنند. این، چیز بسیار خطرناک و مهمى است و دارند این کار را مى‏کنند. دستهاى سیاست بیکار نیستند. ما همه‏ى همتمان باید این باشد که این خواست استکبارى را خنثى کنیم. همه باید هشیار باشند؛ ملت ما، زبدگان ما، مبلغان ما، روحانیون پُرتلاش و خدوم ما، همه و همه توجه بکنند که حرکتى و اظهارى که به این نقشه‏ى دشمن کمک بکند، از آنها نباید سر بزند.

ما دیدیم در داخل جامعه‏ى خودمان که کسانى از طرف دشمنان تحریک شدند - با نشانه، نه از روى حدس؛ حقیقتاً از طرف دشمنان تحریک شدند - تا به عنوان دفاع از تشیع، به عنوان زدنِ سنگِ تشیع به سینه، کارهایى بکنند و حرفهایى بزنند که طرف مقابل را، جامعه‏ى اهل سنت را، آشفته کند؛ دلهاى آنها را منقلب بکند. دشمن با این وسیله وارد میدان شد؛ پول خرج کرد. این را ما دیدیم، اطلاع داریم.

جامعه‏ى شیعه باید با متانت راه خودش را ادامه دهد. ما «الحمدللَّه الذى جعلنا من المتمسّکین بولایة امیرالمؤمنین» را رها نمى‏کنیم؛ ما تمسک به ولایت على‏بن‏ابیطالب (علیه‏السّلام) - که نعمت بزرگ خداست - را محکم نگه مى‏داریم؛ اما با کسى که به این حبل متین تمسک نکرده است، دعوا هم نمى‏کنیم. این وظیفه‏ى جامعه‏ى تشیع است. آنچه که دشمن مى‏خواهد، این است که با هم اختلاف کنیم.

وظیفه‏ى جامعه‏ى تسنن هم همین‏طور است. برادران اهل تسنن هم بدانند که نقشه‏ى دشمن، ایجاد اختلاف است، ایجاد تعصب است، برادرکشى است؛ به کمتر از برادرکشى هم راضى نمى‏شوند. ببینید الان در بغداد و شهرهاى مختلف عراق چه مى‏کنند! مسجد شیعه، مسجد براثا، حرم مطهر امامین عسگریین، مسجد کوفه، هر جا دستشان برسد، هر جا یک جمعى که فکر مى‏کنند آنها شیعه‏اند، آنجا انفجارات درست مى‏کنند و انسانهاى بى‏گناهى را به قتل مى‏رسانند. این را دشمن مى‏خواهد. دشمن دارد آنها را تغذیه‏ى مالى مى‏کند؛ سرویسهاى جاسوسى امریکا و اسرائیل پشت سر این گروههاى افراطى و تکفیرى هستند، ولو عوامل و پیاده‏نظامشان هم خبرى ندارند که پشت سر قضیه چیست؛ اما رؤسایشان مى‏دانند. این را امریکا مى‏خواهد. لذا آنها هم بایستى بیدار و متوجه باشند.

امروز بیدارى اسلامى و حرکت به سمت دستیابى به ارزشهاى والاى اسلامى، یک جان تازه‏اى گرفته است. در همه‏ى دنیاى اسلام، بخصوص جوانها، باسوادها، دانشگاهیها، دانشجوها، طبقه‏ى فهمیده و همه‏ى عامه‏ى مردم، میلشان به اسلام و حاکمیت ارزشهاى اسلامى، با سى، چهل سال قبل قابل مقایسه نیست. بیدارى اسلامى شروع شده است. آنها هم از همین مى‏ترسند؛ مى‏خواهند همین را نابود کنند. نگذارند این بیدارى اسلامى، این حرکت عمومى در دنیاى اسلام، به وسیله‏ى نقشه‏ى دشمن خنثى بشود که عبارت است از: به جان هم انداختن شیعه و سنى. در دعواى مذهبى وقتى که دو طرف با تعصب با یکدیگر مشغول بحث و جدل مى‏شوند، بسیارى از حرفهاى منطقى لگدمال خواهد شد. حرفهاى منطقى را هم دیگر کسى نمى‏شنود. نگذارند؛ بخصوص روشنفکرانشان و علمایشان مراقب باشند، نصیحت کنند و اعلان کنند این اتحادى را که ما دنبالش هستیم و مکرر گفته‏ایم. سیاستمدارانشان هم همین‏طور؛ رؤساى کشورهاى اسلامى بدانند: عزت و اقتدار اسلام، قوتِ آنهاست؛ قوت جمهورى اسلامى، مایه‏ى پشتگرمىِ آنهاست. از اول پیروزى انقلاب، تبلیغات سیاسى دشمنان انقلاب، بنا را بر این گذاشت که مسلمانان اطراف جمهورى اسلامى را از دولت جمهورى اسلامى بترساند؛ سعى‏شان این شد که کشورهاى عربى، کشورهاى خلیج فارس، آن‏طرف‏تر و آن‏طرف‏تر را از جمهورى اسلامى بترسانند. بیست و چند سال است اینها دیده‏اند که جمهورى اسلامى به هیچ همسایه‏اى، به هیچ غیرهمسایه‏اى و به هیچ کشورى تعرض نکرده است؛ اگر تعرضى هم شد، از طرف یک دولت عربى شد. همین صدامِ بدعاقبت هم به ما حمله کرد، هم به کویت حمله کرد؛ اگر فرصت پیدا مى‏کرد، به کشورهاى دیگر عربى هم حمله مى‏کرد. از طرف ایران، هیچ‏گونه تعرض و تجاوزى به هیچ‏کدام از این کشورها نشده است؛ این را دیده‏اند. باید بدانند عزت اسلام و عزت جمهورى اسلامى، مایه‏ى قوت آنهاست. امریکا از ضعف دولتهاى اسلامى استفاده مى‏کند و به آنها زور مى‏گوید. اگر قوى باشند و پشتگرمى داشته باشند، نمى‏تواند زور بگوید. امریکا به دولت غاصب صهیونیست باج مى‏دهد، از دولتهاى عرب باج مى‏گیرد! اگر دولتهاى عرب به یک قدرت عظیم متکى باشند، مجبور نخواهند بود دیگر باج بدهند.

این که امروز دنبالش هستند، چندى است که در خبرها و تحلیلها و حدسهاى مفسران سیاسى‏شان مطرح مى‏شود و واقعیت هم همین است که امریکاییها دنبال این هستند که یک اتحادى متشکل از امریکا و انگلیس و بعضى دولتهاى عربى علیه جمهورى اسلامى ایران درست کنند. دولتهاى عربى باید خیلى بیدار باشند؛ باید حواسشان خیلى جمع باشد. اتحاد دو دولت نحسِ نجس و دشمن با مصالح مسلمین علیه یک ملت مسلمان؛ یک ملتى که در راه اسلام این همه مجاهدت کرده است، این همه براى عزت اسلام مایه گذاشته است، این‏قدر جوان در راه نگه داشتن این پرچم سربلند قربانى کرده است؛ کسى با دو رجس ِ نجس متحد بشود علیه یک چنین ملتى؟! که البته فایده‏اى هم نخواهد کرد. یک روزى بالاتر از این اتحاد را هم کردند؛ امریکا و انگلیس و شوروى و همه‏ى اروپا و بسیارى از همین کشورهاى عربى در جنگ تحمیلى علیه جمهورى اسلامى با هم متحد شدند؛ هدف هم این بود که قسمتى از خاک ایران را به وسیله‏ى این بدبختِ روسیاهِ بدعاقبت تصرف کنند و جمهورى اسلامى را بى‏آبرو کنند و بگویند نتوانست خاک خودش را حفظ کند؛ هشت سال هم زور زدند و همه‏ى نیرویشان را به کار گرفتند، آخر هم هیچ غلطى نتوانستند بکنند. حالا هم همان‏طور است. توطئه‏ى آنها علیه نظام اسلامى به جایى نخواهد رسید. ولى باید بیدار باشند و مراقب باشند در دام دشمنان نیفتند. هر چه جمهورى اسلامى از لحاظ علمى، از لحاظ فن‏آورى و از لحاظ اجتماعى قدرت پیدا کند، این قدرت متعلق به دنیاى اسلام است؛ یک وزنه‏ى سنگینى در کفه‏ى دنیاى اسلام است.

انرژى هسته‏اى که براى ملت ایران یک دستاورد بومى است، افتخار اینجاست. این، براى دنیاى اسلام مایه‏ى افتخار است. اینکه حالا بنشینند امریکاییها و انگلیسیها و چند تا از دولتهاى عربى - یکى یا چند تا - راجع به انرژى هسته‏اى ایران و اینکه باید ما نگذاریم، باید تحریم کنیم، باید چه کنیم، باید خیال اسرائیل را از این جهت آسوده کنیم، با هم بحث کنند، این از طرف دولتهاى اسلامى یک خطاى سیاسى است. دولتهاى اسلامى باید افتخار کنند؛ باید بدانند این قوت، قوتِ آنهاست.

البته ملت ایران بدون تردید از حق خود نمى‏گذرد و مسئولان کشور هم حق ندارند از حق ملت ایران صرف‏نظر کنند.

خداوند ان‏شاءاللَّه عید مبارک غدیر را بر همه‏ى شما مبارک کند؛ بر همه‏ى ملت بزرگ ما مبارک کند؛ بر همه‏ى امت اسلامى مبارک کند. و ان‏شاءاللَّه خداى متعال به عظمت امیرالمؤمنین و به مبلغ شخصیت امیرالمؤمنین در این روز به این ملت عیدى عنایت کند. و قلب مقدس ولى‏عصر(ارواحنافداه) را از ما راضى و خشنود فرماید.

و السّلام علیکم و رحمةاللَّه



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سلمان ( چهارشنبه 85/10/13 :: ساعت 1:35 عصر )


>> بازدید امروز: 3
>> بازدید دیروز: 23
>> مجموع بازدیدها: 258051
» درباره من

کجایند مردان بی ادعا؟
سلمان
نوکر و خادم شهــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــداء

» پیوندهای روزانه

[232]
بسیجی شهید محمد عبدی [299]
کجایند مردان بی ادعا؟ [253]
[183]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
کجایند مردان بی ادعا؟[183] .
» آرشیو مطالب
خرداد ماه 1387
اردیبهشت ماه 1387
فروردین ماه 1387
اسفند ماه 1386
بهمن ماه 1386
دی ماه 1386
آذر ماه 1386
آبان ماه 1386
مهر ماه 1386
شهریور ماه 1386
مرداد ماه 1386
تیر ماه 1386
اردیبهشت ماه 1386
فروردین ماه 1386
بهمن ماه 1385
دی ماه 1385
آدر ماه 1385
تیر ماه 1387
تیر ماه 1387
مردادماه 1387
شهریور ماه1387
مهر ماه 1387
خرداد ماه 1388
البرادعی:کاملا تحت تأثیر شخصیت آیت الله خامنه ای قرار گرفتم
مرداد ماه 1388
فروردین 1389

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
بندیر
شب و تنهایی عشق
یادداشتها و برداشتها
فطرس
نور
پنجره چهارمی ها
Manna
دانلود download امپراطور دریا بازی موبایل نرم افزار کرک کد لینک
شهدای استان خراسان
گلی از بهشت
تبادل لینک وافزایش بازدید
دست نوشته
((( ب ا ح ا ل ه)))
خط بارون
آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام
دوزخیان زمین
اس ام اس طنز بدو بیا بخون
همیشه منتظرت هستم ، ای عدل وعده داده شده...
عاشق دلباخته
یا زهرا(س)
ESPERANCE
غریب روزگار یوسف زهرا
حـــکــمـــت آ بــــاد
راهنما
افرایش صدای گوشی+راه کسب درآمد از اینترنت+عکس بازیگران خانم خارج
همه چیز...
یا زهرا (س) مدد
صعصعه
● باد صبا ●
اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار
باران
دل ها تنها به یاد خدا آرام می گیرد
عشق بی همتا
Media Center
عمومی
یادداشت های یه آسمونی
بیاوببین...!‏
امیر
تا پرواز....
عهد ولایت
شادی(زمزمه های دلتنگی)
زندگی چیزی نیست که لب طاقچه عادت از یاد من و تو برود
بروز ترین و بزرگترین و بهترین مرجع رپ فارسی
ترفندهای کامپیوتر
MAKHo0oF gr0ups
داستان و راه های توحید جویان بزرگ
نـو ر و ز
شهید ابراهیم کشاورز
آسمان آفتابی
وبلاگ رسمی امپراطور دریا
ღღღعاشقونهღღღ
اس ام اس و مطالب طنز و عکس‏های متحرک
خدای که به ما لبخند میزد
خورشید بی غروب
دوست دارم تو تنها ارزویم باشی
سلمان
شهید محمد عبدی
فریاد دل
ساجدین
جستجوگران نور
کوثر
راویان نور
کلوب
دکتر احمدی نژاد
تبیان
شاهد
عکس
امام خمینی
ایراپیک
ایرایپک 1
گلخانه
وبگذار
بانک صوت وفیلم
آرماگدون
نخلستان
حاج حمید
کانون وبلاگ نویسان مذهبی
3 نقطه
شیعیان
صلوات
شبکه اول
حسینیه
شهید آوینی
همبلاگی
مرکز دانلود نوحه ایران
زیباترین وبلاگهای روز
امتداد
آفتاب
خبرگزاری فارس
امام حسین
مرحوم آغاسی
بچه های اهل قلم
پارس قرآن
لبیک
پشتیبان شبکه
آپلود تصاویر
یاسین
حامیان دکتر احمدی نژاد
دولت عشق

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان











































































































































» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» موسیقی وبلاگ

» طراح قالب