سفارش تبلیغ
صبا ویژن
دانش تا همراه بردباری نگردد، نتیجه ندهد . [امام علی علیه السلام]
کجایند مردان بی ادعا؟
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» سخنان مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان استان تهران

 
مقام معظم رهبری در مراسم پرشکوه حماسه مقاومت و پایداری:
انقلاب مردمی است، بسیج هم مردمی است
متن کامل بیانات مقام معظم رهبری در جمع بسیجیان حاضر در مراسم پرشکوه حماسه مقاومت و پایداری در پنجم آذر؛ روز بسیج، آمادگی دفاعی و اتحاد ملی.

 

بسم‌ا... الرحمن الرحیم

برای من بسیار شیرین و خاطره انگیز است که با شما عزیزان، جمعی از بهترین جوانان این کشور، مجموعه‌ای از بسیجیان دلاور، در این میدان،ملاقات کنم با جمع‌های دیگری که در سراسر کشور مانند شما اجتماع کرده‌اند، سخن بگویم.

بسیج مثل خود انقلاب از آیات الهی است. جنس بسیج هم از جنس انقلاب است. خصوصیاتی که انقلاب اسلامی را در همه تاریخ انقلاب‌ها ممتاز می‌کرد، تاثیرات آن را در اعماق دلهای مردم، در کشورهای دیگر، عمق می‌بخشید، این خصوصیات در این مجموعه عظیم و گرانبهایی که نامش بسیج است، وجود دارد. همچنانی که انقلاب یک پدیده بی‌سابقه بود، بسیج هم یک پدیده بی‌سابقه بود.

در کشورهای مختلف، با شکل‌های گوناگون، نیروهای مقاومت درست می‌کنند. به تقلید آنها در رژیم طاغوت در اینجا هم چیزهایی درست کرده بودند. لیکن جوهر و حقیقت بسیج از زمین تا آسمان با آنها متفاوت است.

اگر در کارهایی که دیگران از روی دست هم در سرتاسر جهان در کشورهای مختلف انجام داده‌اند، تکیه بر ظاهر و بر ادعا و بر زرق و برق است و از باطن و معنا و روح خبری در آن نیست، در بسیج درست برعکس، بسیج مستضعفین که امام آن را بنیاد کرد، سرتاپا روح بود، معنویت بود و جان بود.

اتفاق افتاد که آغاز ولادت بسیج، نزدیک شد به شروع جنگ تحمیلی که 8 سال این ملت را به دفاع مشغول کرد. بنابراین بسیج از اوایل ولادت خود وارد میدان نبرد شد، آن هم نبردی سخت، نبردی که یک طرف آن همه قدرت‌های بزرگ جهانی، پشت سر رژیم متجاوز صدام بودند، یک طرف ملت ایران بود و نیروهای مسلح ایران. درچنین جنگی، بسیج وارد شد. ورود بسیج در این جنگ موجب شد که صحنه جنگ درمقابل چشم حیرت‌زده همه مردم دنیا به سود معنویت، که با دست خالی همراه بود، اما سرشار از ایمان بود، رقم بخورد و همه دنیا دربرابر چشم خود ببینند که چطور جوان ایرانی با سرمایه ایمان، با تکیه بر خدا، با اعتماد به نفس وارد میدان نبرد می‌شود، پیچیده‌ترین تاکتیک‌های جنگی را طراحی می‌کند و معجزه‌ای مثل فتح‌المبین و بیت‌المقدس درمقابل چشم دنیا می‌گذارد. تاکتیک‌هایی که جوان‌های مومن در عملیات بیت‌المقدس که منتهی شد به آزادی خرمشهر، به کار بستند و طراحی که آنها کردند، تا امروز هم برای آن کسی که در مقوله‌های نظامی صاحب فکر و نظرند درس‌آموز است. تاکتیک‌های پیچیده‌، پرتحرک، دشوار و بر حسب ظاهر نشدنی اما به دست معجزه‌گر جوان مومن ایرانی، جوان مبتکر متکی به خدا، عملی و شدنی و واقع‌شده، بی‌سابقه بود. این معنویت، این تکیه بر نیروهای معنوی و ایمانی، این اعتماد به نفس، این شجاعت، این حقیر شمردن همه جلوه‌های ظاهر زندگی مادی و حرکت در راه رضای خدا این در هیچ جا سابقه نداشت. همچنان که خود انقلاب اسلامی هم نظیری و سابقه‌ای در تاریخ نداشت.

بسیج، مثل انقلاب مردمی بود و مردمی است. درست است که شما در قالب مجموعه‌های وابسته به نیروی مقاومت شکل گردان‌های رزمی می‌گیرید، آمادگی‌های نظامی پیدا می‌کنید. در میدان نبرد، خودتان را نشان دادید و اگر یک روزی کشور باز نیاز به نیروی نظامی و جنگی پیدا کند، در صفوف مقدم هستید، این درست است اما جنگ همه محتوای بسیج نیست.

بسیج، گسترده در همه عرصه‌های زندگی است. آن وقتی که نوبت سازندگی است، بسیج پیشرو است. آن وقتی که نوبت مددرسانی و خدمات است، بسیج پیشرو است. آن وقتی که نوبت تحقیقات بسیار دقیق و ریز و حساس است، نیروهای بسیجی در صفوف اول هستند.

امروز شما نگاه کنید در همین قضیه هسته‌ای، در این فن‌آوری پیچیده و بسیار دشوار، جوان‌هایی که آنجا هستند، جوان‌های متدین و مومن و اجزای طبیعی و حقیقی بسیج را تشکیل می‌دهند. در همه جا همین‌جور است.

موسس بسیار فعال و پیشرو رویان، مرحوم دکتر کاظمی، افتخار می‌کرد یک بسیجی است. جوان‌های مومن و فعال آن طبیعتشان و جنسشان، جنس بسیج است. آنجا هم بسیج، آنجا هم ایمان، آنجا هم اعتماد به نفس که از خصوصیت بسیجی است، در همه عرصه‌های زندگی در کشور عزیز ما و در نظام جمهوری اسلامی، بسیج حضور دارد، یک بعدش این بعد نظامی است و تحرکات نظامی و آموزش‌های نظامی و تربیت نظامی و انضباط نظامی. مثل خود انقلاب مردمی است، هر عنصری، هر فردی، هر مجموعه‌ای که بتواند این خصوصیت انقلاب را با خود همراه داشته‌باشد، مثل انقلاب ماندگار و جاودانه است، مثل انقلاب موثر و فعال و اثرگذار در محیط حضور خود هست.  در میدان سیاست هم مردمی بودن، در میدان سازندگی هم همین‌جور، در میدان مدیریت کلان کشور هم مردمی بودن، عنصر مردمی بودن.

انقلاب مردمی است، بسیج هم مردمی است.

بسیج مثل انقلاب، سیراب از معارف اسلامی و سلوک دینی است، انقلاب ما تحت تاثیر جوسازی به اصطلاح انقلابیون ملحدی که در سراسر جهان، ادعاهایشان گوش فلک را کر می‌کرد، قرار نگرفت.

مظهر این تعبد و تمسک به دین، امام بزرگوار ما بود، یکپارچه متمسک به دین در اصول و فروع، در معارف والای اسلامی و در عمل فردی. انقلاب این جور متولد شد، ملت به این سمت حرکت کردند، این را خواستند، برای این جان دادند، بسیج هم همین‌جور متولد شد.

بسیج یک مجموعه دینی است. در میدان‌های نبرد 8 ساله، هیچ کس به جوان‌های بسیجی نمی‌گفت شما بیایید این جور توسل کنید این جور توجه کنید، این جور عبادت کنید. این جور دعا کنید. از درون می‌جوشیدند، دلشان و ایمانشان آنها را به سمت تعبد می‌برد. بافت وجودی آنها که در آن میدان دشوار جلای بیشتری هم پیدا کرده بود، به آنها می‌آموخت چگونه خدا را عبادت کنند و عبادت می‌کردند.

این چیزهایی که می‌شنوید و در کتاب‌های یادگار از آن دوران، می‌خوانید از عبادت بسیجی‌ها، از تضرع و اشک زلال جوان‌های بسیجی، در میدان‌های جنگ، این‌ها جوشیده از دل آنها بود. هیچ کس نمی‌تواند این را به کسی یاد بدهد، این ها یاد گرفتنی نیست. اینها از درون دل جوشیدنی است، از عمق جان، بسیج یک موجود متدین و متشرع است، بسیج مثل انقلاب با دشمنان سازش‌ناپذیر است. انقلاب اسلامی را زیر فشار قرار دادند برای اینکه به سود قواعد ظالمانه جهانی از جایگاه خود عقب‌نشینی کند. انواع فشارها را بر انقلاب و بر نظام جمهوری اسلامی به این منظور وارد کردند که یکی از آنها تحمیل 8 سال جنگ بر این کشور بود، امام تسیم نشد. انقلاب تسلیم نشد. بسیج هم در مقابل فشارها و قواعد ظالمانه و جوسازی‌ها هرگز تسلیم نمی‌شود و یک قدم به عقب نمی‌رود.

بسیج درواقع آن پوششی است، آن قالبی است که بهترین جوانان این کشور برای رسیدن به آرمان‌های بلند این ملت بزرگ می‌توانند در زیر این پوشش گردهم بیایند و جمع بشوند. بسیج پیر و جوان و زن و مرد و این قشر و آن قشر نمی‌شناسد. هر کدام از ما آن روزی که به معنای حقیقی کلمه، بتوانیم خود را بسیجی بدانیم، باید افتخار کنیم و افتخار می‌کنیم. به همین دلیل و برای همین خصوصیات است که دشمنان انقلاب یکی از اصلی‌ترین نقاط حمله خود را همیشه بسیج قرار داده‌اند. بسیج را متهم کردند. در میدان‌های سیاسی، بازیگران سیاسی، هرچه خواستند، علیه بسیج گفتند وبسیج آرام، مثل یک اقیانوس آرام و پرعمق در پاسخ به آنها چیزی نگفت و چیزی نمی‌گوید و چیزی نگویید.

بسیج، یعنی آن مجموعه بهترین عناصر یک کشور که همت ما، عشق ما و امید ما این است که این مجموعه فراگیر باشد. همه افراد این ملت بزرگ را دربر بگیرد و همین‌طور هم هست. ما میگوییم 20 میلیون اما درواقع بسیج دهها میلیون بیشتر از این تعدادها و مقدارها باید باشد و به امید خدا هست و خواهد بود.

وقتی این ملت ایستاده است، وقتی این ملت حاضر نیست از آرمان‌های بلند خود دست بکشد، وقتی این ملت اسیر جوسازی‌های دشمنان نمی‌شود، وقتی این ملت با بازی‌های سیاسی معمول و مرسوم در دنیا، قدمش نمی‌لغزد و از راه مستقیم خود عدول نمی کند، وقتی این ملت پرچم اسلام را با دستهای قدرتمند خود بلند می‌کند و ملت‌های اسلامی و همه امت‌های اسلامی را با حضور خود و وجود خود دلگرم می‌کند، پس این نشان‌دهنده این است که بسیج موفق بوده است و موفق خواهد‌بود و دشمنان بسیج و مراکزی که، دستگاه‌هایی که به خاطر دشمنی با انقلاب و آرمان‌های انقلاب با بسیج دشمنند باید اذعان کنند و اعتراف کنند که شکست‌خورده‌اند.

نیروی عظیم بسیج، نیروی عظیم ملت ایران است، هرچه می‌توانید جوانان عزیز، پسران، دختران، قشرهای مختلف، عناصر مومن و شاداب و مبتکری که در این قالب بزرگ و مجموعه عظیم قرار گرفته‌اید، هرچه می‌توانید کیفیت خودتان را بالا ببرید تا بتوانید بر روی فضای عمومی جامعه اثر بگذارید و جوان‌های بیشتری و مجموعه‌های بیشتری را به آن مرکزیت اصولی و آرمانی نزدیک کنید. مجموعه‌های مردمی بسیج باید فکرشان این باشد، مدیران و اداره‌کنندگان و سرپرستان بسیج هم باید همین را  فکر کنند.

امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی به برکت همین عناصر سازنده خود که عناصر سازنده بسیج هم همان‌ها هستند، توانسته‌است به سمت آرمان‌ها پیشر برود و میدان را از دست دشمنان خود بگیرد. امروز ما کجا قرار داریم، 20 سال پیش 25 سال پیش کجا بودیم. در همه میدان‌ها، ملت ایران جلو آمده و دشمنان ملت ایران در همه میدان‌ها و عرصه‌ها اعتراف می‌کنند که در مقابل ملت ایران کم آورده‌اند و ملت ایران توانسته‌است این حرکت بزرگ خود را دنبال بکند. ملت‌های دیگر هم به شما نگاه می‌کنند، ملت مظلوم فلسطین،‌ملت خون داده و مظلوم عراق به شما نگاه می‌کنند.

نشاط شما، ایستادگی شما، سربلندی شما، عزم و اراده شما در روحیه آنها اثر می‌گذارد. امروز می‌بینید آمریکایی‌ها و همدستانشان باز برای اینکه خودشان را بلکه بتوانند به مقاصد شوم خودشان نزدیک بکنند، دست زدند به تشکیل کنفرانس، کنفرانس پاییزی، که من در روز عید فطر هم اشاره کردم، پاییزی است دیگر، خزان‌زده است، اسمش روش است. امیدوارند که بتوانند به این وسیله به دولت جعلی غاصب صهیونیست یک کمکی برسانند، جبران شکست‌های گذشته را بکنند و برای مسئولان امروز کاخ سیاه آبرویی درست کنند، امروز همه در دنیا، سیاستمداران از پیش می‌دانند که این کنفرانس که چند روز دیگر تشکیل خواهد شد، شکست خورده است. این بخاطر چیست؟ بیداری ملت فلسطین و بیداری ملت فلسطین گره خورده است به بیداری ملت‌های دیگر و در راس آنها ملت عظیم و بزرگ ایران و شما جوانان مومن. حرکت شما، شعار شما، حضور شما، فعالیت شما در قضایای جهانی به همین نسبت اثر می‌گذارد.

پروردگارا روح مطهر امام(ره) را که این جوانان عظیم، ساخته و پرداخته آن ایمان و روح بلند و بزرگند، روز به روز بر علو درجاتش بیافزا،  پروردگارا شهدای عزیز این ملت را، شهدای نیروهای مسلح را شهدای بسیج را که مظلومانه و شجاعانه مثل مقتدایشان امیر‌المومنین (ع) که هم مظلوم بود و هم شجاع‌ترین بود، در میدان‌های نبرد به شهادت رسیدند، با شهدای کربلا محشور کن.

پروردگارا این جوانان عظیم ملت ایران را به ملت ایران ببخش.

پروردگارا روز به روز بر افتخارات ملت ایران و جوانانشان بیافزا

والسلام علیکم و رحمه‌ا... و برکاته

 


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سلمان ( سه شنبه 86/9/6 :: ساعت 11:38 صبح )


>> بازدید امروز: 2
>> بازدید دیروز: 6
>> مجموع بازدیدها: 257630
» درباره من

کجایند مردان بی ادعا؟
سلمان
نوکر و خادم شهــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــداء

» پیوندهای روزانه

[232]
بسیجی شهید محمد عبدی [298]
کجایند مردان بی ادعا؟ [253]
[183]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
کجایند مردان بی ادعا؟[183] .
» آرشیو مطالب
خرداد ماه 1387
اردیبهشت ماه 1387
فروردین ماه 1387
اسفند ماه 1386
بهمن ماه 1386
دی ماه 1386
آذر ماه 1386
آبان ماه 1386
مهر ماه 1386
شهریور ماه 1386
مرداد ماه 1386
تیر ماه 1386
اردیبهشت ماه 1386
فروردین ماه 1386
بهمن ماه 1385
دی ماه 1385
آدر ماه 1385
تیر ماه 1387
تیر ماه 1387
مردادماه 1387
شهریور ماه1387
مهر ماه 1387
خرداد ماه 1388
البرادعی:کاملا تحت تأثیر شخصیت آیت الله خامنه ای قرار گرفتم
مرداد ماه 1388
فروردین 1389

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
بندیر
شب و تنهایی عشق
یادداشتها و برداشتها
فطرس
نور
پنجره چهارمی ها
Manna
دانلود download امپراطور دریا بازی موبایل نرم افزار کرک کد لینک
شهدای استان خراسان
گلی از بهشت
تبادل لینک وافزایش بازدید
دست نوشته
((( ب ا ح ا ل ه)))
خط بارون
آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام
دوزخیان زمین
اس ام اس طنز بدو بیا بخون
همیشه منتظرت هستم ، ای عدل وعده داده شده...
عاشق دلباخته
یا زهرا(س)
ESPERANCE
غریب روزگار یوسف زهرا
حـــکــمـــت آ بــــاد
راهنما
افرایش صدای گوشی+راه کسب درآمد از اینترنت+عکس بازیگران خانم خارج
همه چیز...
یا زهرا (س) مدد
صعصعه
● باد صبا ●
اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار
باران
دل ها تنها به یاد خدا آرام می گیرد
عشق بی همتا
Media Center
عمومی
یادداشت های یه آسمونی
بیاوببین...!‏
امیر
تا پرواز....
عهد ولایت
شادی(زمزمه های دلتنگی)
زندگی چیزی نیست که لب طاقچه عادت از یاد من و تو برود
بروز ترین و بزرگترین و بهترین مرجع رپ فارسی
ترفندهای کامپیوتر
MAKHo0oF gr0ups
داستان و راه های توحید جویان بزرگ
نـو ر و ز
شهید ابراهیم کشاورز
آسمان آفتابی
وبلاگ رسمی امپراطور دریا
ღღღعاشقونهღღღ
اس ام اس و مطالب طنز و عکس‏های متحرک
خدای که به ما لبخند میزد
خورشید بی غروب
دوست دارم تو تنها ارزویم باشی
سلمان
شهید محمد عبدی
فریاد دل
ساجدین
جستجوگران نور
کوثر
راویان نور
کلوب
دکتر احمدی نژاد
تبیان
شاهد
عکس
امام خمینی
ایراپیک
ایرایپک 1
گلخانه
وبگذار
بانک صوت وفیلم
آرماگدون
نخلستان
حاج حمید
کانون وبلاگ نویسان مذهبی
3 نقطه
شیعیان
صلوات
شبکه اول
حسینیه
شهید آوینی
همبلاگی
مرکز دانلود نوحه ایران
زیباترین وبلاگهای روز
امتداد
آفتاب
خبرگزاری فارس
امام حسین
مرحوم آغاسی
بچه های اهل قلم
پارس قرآن
لبیک
پشتیبان شبکه
آپلود تصاویر
یاسین
حامیان دکتر احمدی نژاد
دولت عشق

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان











































































































































» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» موسیقی وبلاگ

» طراح قالب