سفارش تبلیغ
صبا ویژن
برتری دانشمند بر عابد، مانند برتری ماه شب چهارده بر دیگر ستارگان است . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
کجایند مردان بی ادعا؟
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» نامه هاشمی رفسنجانی در آستانه انتخابات نامناسب و دارای نقد بود

 عطریانفر عضو شورای مرکزی کارگزاران و پایه گذار روزنامه های اصلاح طلب:
نامه هاشمی رفسنجانی در آستانه انتخابات نامناسب و دارای نقد بود

خبرگزاری فارس: عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران گفت: بنده نسبت به نامه آقای هاشمی رفسنجانی به رهبر معظم انقلاب نقد داشتم و اگر مورد مشورت ایشان بودم می‌گفتم که این نامه با این ادبیات هرگز برای انتشار سراسری مناسب نبود. همپیمانی هاشمی با موسوی و خاتمی هم محکوم است.


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمد عطریانفر، عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی، صبح روز گذشته در جلسه محاکمه عوامل اغتشاشات اخیر با عنوان یکی از متهمان گفت: در کشور به عنوان چهره‌ای رسانه‌ای شناخته می‌شوم و بنیان‌گذار روزنامه همشهری بوده و در روزنامه شرق نیز که بعضا مقالاتی از عباس میلانی در آن به چاپ می‌رسید بنده نقش ایجابی نداشته و در تولید دخالتی نمی‌‌کردم و فقط نقش کنترلی را بر عهده داشتم.
عطریانفر با بیان اینکه در سال‌های گذشته در جریان ریز موضوعات قرار نداشتم و فقط نسبت به جریاناتی که می‌گذشت دچار تردید بودم افزود: جریانی در آغاز مجلس ششم موجی از تخریب را نسبت به هاشمی که نزدیک‌ترین فرد به رهبری بود دنبال می‌کرد و مجلس ششم به نوعی می‌خواست رویکردی رادیکال داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه مجلس کلیدی‌ترین نقطه برای تصویب قوانین است و رئیس جمهور تابع مجلس است افزود: در آن زمان به هاشمی رفسنجانی می‌گفتیم که فضای رسانه‌ای بر علیه شماست و ایشان بر این نظر بودند که در این فضای نگران‌کننده ما باید در مجلس حضور داشته باشیم تا تعادل برقرار شود.
این عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی با تاکید بر اینکه همه دوستان بر این موضوع واقف‌اند که من اکثرا سکوت می‌کردم و به حجاریان زمانی که روزنامه صبح امروز را اداره می‌کرد می‌گفتم که شیوه شما درست نیست.
وی با بیان اینکه از سال 1385 و بعد از توقیف روزنامه شرق از رسانه خارج بودم و در مقطع انتخابات همکاری با خاتمی داشتم و در فضای انتخاباتی نیز 3 سخنرانی در مورد میرحسین موسوی انجام دادم.
عطریانفر در بخش دیگری از سخنان خود با آسیب‌شناسی جریان اصلاحات گفت: در حکومت شاه دو بار دستگیر شدم و سال 57 زمانی که آزاد شدم اصلا تصور نمی‌کردم که روزی شاه سرنگون شود و امام سرنوشت کشور را به سرانجام خود برساند.
عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی با بیان اینکه در پیام امام خمینی مردم، اصل ولایت فقیه و نظام اسلامی بر آن تاکید شده است افزود: حفظ نظام از اوجب واجبات است و امام در همین راستا مجلس خبرگان را تشکیل داده‌اند.
وی با اشاره به اینکه امام خمینی که نفس خود را کشته بود نیازی نداشت که برای خود کاری انجام دهد و به خودش برسد، افزود: امام خمینی بر این اساس موضوع ولایت فقیه را که شعبه‌ای از ولایت خدا است را مطرح کرد و در واقع این موضوع مهمی است که به عنوان اصل جاودانه از خود به جا گذاشته است.
عطریانفر با بیان اینکه امام خمینی(ره) در وصیت‌نامه‌اش گفت که با قلبی آرام از این دنیا می‌رود تصریح کرد: به علت به یادگار گذاشتن اصل ولایت فقیه امام این آرامی را داشت.
عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی به سخنان ابطحی در جلسه دادگاه در مورد تقسیم شجاعت به دو بخش اشاره کرد و گفت: یک نوع شجاعت سخن گفتن در برابر حکومت جائر است و بخش دیگری از شجاعت پذیرفتن خطاهای خود و سخن گفتن در این باره است و بنده نیز از اینکه در 10 سال گذشته سکوت کرده‌ام خود را سرزنش می‌کنم.
وی با تاکید بر اینکه ما آمده‌ایم بگوئیم جزو نظام هستیم و آماده‌ایم خود را بشکنیم و بگوئیم از نظام دفاع می‌کنیم افزود: امام‌(ره) آمد بگوید که این راه را باید ادامه دهید ولی از مقطعی که امام فوت کردند برخی تشخص طلبی‌ها رشد کرد و زمانی که حماسه دوم خرداد رخ داد و سید محمد خاتمی آمد جامعه 30 میلیونی بودند که به همراه هم آمدند و افتخار آفریدند.
عطریانفر با بیان اینکه لفظ اصلاحات دو سال بعد از جریان دوم خرداد بوجود آمد، تصریح کرد: در بدنه‌ای از دوم خرداد که برخی تلقی‌های باطل داشتند و بر این نظر بودند که حوزه مردم در برابر رهبری است لفظ اصلاحات رشد یافت.
وی با اشاره به اینکه این جریان اصلاحات در پی این بودند که قانون اساسی را طوری نمود دهند که نقطه مقابل رهبری و نظام شود افزود: در زمان وزارت کشوری محتشمی پور در مورد صدور انقلاب سخنانی را گفته بودند که باید زمانی که نیاز شود انقلاب را رها و به دنبال صدور آن برویم که امام خمینی(ره) به نخست وزیر وقت نامه نوشتند که این سخنان صحیح نیست.
عطریانفر در ادامه خاطرنشان کرد: در پناه حادثه دوم خرداد که اتفاقی به نام مردم و نظام افتاده بود از این فضا تلقی اشتباه کردیم و نشان دادیم که ظاهرا آنها را می‌توانیم در تقابل یکدیگر قرار دهیم و در اینجا اعتراف می‌کنم کسانی که می‌خواهند مطلقیت ولایت فقیه را سلب کنند معنویت نظام را می‌گیرند.
عضو شورای مرکزی کارگزاران سازندگی با تاکید بر اینکه رهبری مانند عضوی از پازل قانون اساسی است و می‌تواند جلوی دیکتاتوری، رئیس جمهور و ارتش را بگیرد گفت: این نقش مطلقیت را اگر نپذیریم با وجهه ولایت رسول‌الله در تعارض است.
وی با تاکید بر اینکه به دلیل زاویه‌ گرفتن‌ از ولایت فقیه ما دچار نوعی نفاق شدیم و ظاهر و باطن ما متفاوت شد و در این نقطه قرار گرفتیم افزود: با صدای بلند اعلام می‌‌کنم هر گروهی چه اصلاح‌طلب و چه اصولگرا که با رویکردش و رفتارش در جریان تضعیف نظام قرار گرفت باید پس از درک موضوع پایان رفتار سیاسی خود را اعلام کند.
عطریانفر در بخش دیگری از سخنان خود به تحلیل مسایل انتخابات پرداخت و گفت: در انتخابات ما دچار خلط مبحث شدیم و موضوع تخلف را در جایگاه تقلب قرار دادیم.
وی ادامه داد: حجم بزرگ مجریان معتمدین هستند و آنان کسانی‌اند که از ابتدای انقلاب مورد احترام مردم بوده و در هیچ حوزه‌ای اجازه تقلب نمی‌دهند و کسی که بخواهد تقلب بکند خود را کوچک می‌کند.
عطریانفر با اشاره به اینکه در دوران بازداشت پیشنهاد دادم که به موسوی بگوئید خدمت رهبری برود و تقاضا کند 10 تا 15 درصد صندوق‌ها به صورت راندوم شمارش شود و اگر تقلب نبود تمکین کند افزود: تقلب یک رویکرد بیرون از مجریان است و این موضوع هم از مقاطع اول انقلاب تاکنون حجمش کمتر از 3 درصد است.
محمد عطریانفر از متهمان اغتشاشات اخیر همچنین روزگذشته در نشستی خبری در حاشیه برگزاری دادگاه، اظهار داشت: آنچه در عرصه رقابت‌های انتخاباتی صورت گرفت یک انحراف بزرگ در تاریخ سیاسی ملت ایران به حساب می‌آید.
وی افزود: در حالی که در یک فرصت کوتاه به دلیل برخی سوی رفتارهای اصلاح طلبان کشور به سوی فتنه گری پیش می‌رفت و تهدید آفرین بود، هوشمندی و تدبیر رهبر معظم انقلاب و تلاش ‌های همه ارکان نظام و نهادهای امنیتی و انتظامی این حرکت را مهار کرد.
این عضو ارشد حزب کارگزاران گفت: به دلیل همسویی و همگرایی جریانی سیاسی افراطی در کشور که در ذیل نام اصلاحات تنفس سیاسی داشت، به برخی عناصر سودجو فرصت داده شده تا به اقتدار نظام و امنیت کشور لطمه وارد کنند.
عطریانفر افزود: بنده به لحاظ نسبتی که با جریان اصلاح طلبی دارم گرچه به صفت شخصی نقش من در برگزاری رقابت انتخاباتی کاملا محدود بود ولی در نسبت کلی با اصلاحات به قصور و تقصیر خود اعتراف دارم.
وی افزود: امروز با نقد عملکرد گذشته و تردید نسبت به آنچه که انجام داده‌اند که نتیجه درک درست و دلبستگی به نظام اسلامی است که در مقاطعی برای حفظ آن کوشیده‌ام، با رویکرد جدیدی نسبت به آینده حرکت خواهند کرد.
این متهم اغتشاشات اخیر گفت: امروز در نقطه‌ای قرار داریم که نظام به لحاظ امنیت و آسایش به نقطه اول خود رجعت کرده که امیدواریم در چنین شرایطی خطای گذشته خود را جبران کنند.
عطریانفر افزود: هیچ امر و موضوعی در کشور مهمتر و با عظمت‌تر از نظام اسلامی و کانون مرکزی یعنی ولایت فقیه که چشمه فیاض معنویت و عزت و اقتدار نظام است، وجود ندارد.
وی تصریح کرد: اگر گروه‌ها و جریانات سیاسی و اشخاص با رهبری نظام اسلامی همسویی نشان دهند و برای تقویت رهبری و نظام بکوشند در اوج حرمت و عزت قرار خواهند گرفت. اما اگر سخنی یا رفتار یا سکوتی در جهت تخریب دو گوهر وجودی رهبری و نظام داشته باشند حرکت آنها محکوم است و نزد خدا و مردم جایگاهی ندارند.
این عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران بر همین اساس به دوستان دوم خردادی خود گفت که امروز در نقطه‌ای قرار گرفته که به خطای گذشته خود اعتراف می‌کند و تبعیت از حر ابن یزید ریاحی که در جریان عاشورا که در برابر امام زمان خود ایستاد اما با آگاهی از اشتباه خود متواضعانه سر تعظیم و تکریم در برابر امام حسین (ع) فرود آورد، از گذشته نادم و پشیمان است.
عطریانفر در ادامه از رهبر معظم انقلاب که اقتدار و امنیت نظام اسلامی در سایه تدبیر و رهبری داهیانه و راز‌های نیمه شب ایشان با خدا تضمین شده، خواست که یا او را ببخشاید و میدانی فراهم کند که با آغوش نظام اسلامی باز گردد و یا او را به مصداق عدل مجازات کند.
وی پس از بیان مقدمه فوق به سوالات خبرنگاران رسانه‌های مختلف پاسخ داد.
متهم اغتشاشات اخیر در پاسخ به سوالی در خصوص علت تغییر نگرش وی به مسائل سیاسی اظهار داشت: جامعه حق دارد از ما بپرسد چه اتفاقی افتاده که نسبت به گذشته مرزبندی پیدا کردیم.
عطریانفر افزود: اولین نکته این است که خداوند قلب‌ها را تغییر می‌دهد و شرایطی را برای انسان به وجود می آورد که خود را اصلاح کند و زندان بستر توجه و تذکر به نفس برای آغاز یک تحول روحی است و ما باید قدردان این فرصت باشیم که نفس را پاک و انسان را از تعینات و تشخصات دور می‌کند.
وی ادامه داد: درانتخابات اخیر جریانات سیاسی با جریان برانداز خشونت طلب همسویی نشان داد و ضمن تعرض به امنیت و اقتدار کشور و رهبری نیز ظلم شد.
"مهمترین شخصی که از نظام صیانت می‌کند رهبر معظم انقلاب است و باید گروه ها و جریانات سیاسی ایشان را در صیانت از نظام همراهی کنند اما در جریان انتخابات اخیر گروه ها و جریانات اصلاح طلب در یک فرایند در مقابل رهبری ایستادند ".
عضو ارشد حزب کارگزاران گفت: بنده در گذشته به رفتار‌های ساختار شکن اصلاح طلبان نقد داشتم و در مقاطعی به عملکرد آنها اعتراض کردند ولی این یک حسن است که افرادی با سابقه 40 ساله فعالیت سیاسی با شجاعت، به جای شکستن آئینه خود را بشکنند تا حقیقت احیا شود.
عطریانفر افزود: اینکه امروز بنده به شکست و تخلف و قصور خود اعتراف می‌کنم در حقیقت دلالت بر جفای سیاستمداران به نظام و رهبری دارد و نشانگر مظلومیت جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب است.
وی تصریح کرد: تغییر جزو ضرورت هویت حیاتی انسان است و بنده به تغییر نگاه خود افتخار می‌کنم و نگران قضاوت‌‌های بیرونی نیستم و امیدوارم این تحول بدون نفاق و در مسیر کمال و از سر صداقت باشد که تا این لحظه چنین است.
عطریانفر در ادامه اظهار داشت: بنده تخلفی که موجب تعقیب باشد، ندارم و حضور در فعالیت‌های انتخاباتی محدود به انجام 3 سخنرانی بوده است.
وی افزود: در جریانات انتخابات با جمعی از دوستان یک ستاد فرضی برای حضور آقای خاتمی در صحنه انتخابات راه اندازی کردم که اگر کاندیدا شد بتواند فعالیت تبلیغاتی داشته باشد و برای برگزاری همایش بزرگ حامیان موسوی در استادیوم نیز مشاوره دادم.
"اگر چه بنده به جز فعالیت‌های فوق فعالیتی دیگر نداشتم اما معتقدم بر اساس آنچه نماینده دادستان در کیفر خواست عمومی اعلام کرد سر فصل اتهام عمومی ما مهمتر از سر فصل اتهام فردی ما است ".
این متهم اغتشاشات اخیر گفت: امروز ما به عنوان نمایندگان گروه‌های سیاسی اصلاح طلب در برابر اتهامات خود دست تسلیم بالا برده‌ایم و اعتراف می‌کنیم که در فرآیندی قرار گرفتیم که امنیت را متزلزل کرد چه بسا اگر بیرون زندان هم بودم عملکرد خود را نقد می‌کردم و همین مطالب را می‌گفتم.
عطریانفر افزود: بی تردید شرایط زندان انسان را به اعلام صریح مواضع خود ترغیب می‌کند اما شجاعانه می‌گویم که این مواضع از سر تدبر و تامل است و دوستان دیگر نیز به این نگاه رسیده‌اند اما به دلایلی همچون دلیل آقای بهزاد نبوی که گفته که در حق آقای موسوی خیانت نمی‌کنم، این مطلب را نمی‌گویند ولی من معتقد نیستم که این کار خیانت است.
وی اضافه کرد: حضور در انفرادی بسیار سخت است ولی بر اساس شرایط این کار یک ضرورت به حساب می‌آید. اما در دوران انفرادی بیشترین حسن معاشرت را مسئولان قضایی و زندان داشتند به طوری که کمتر از یک هفته حس کردم که ما باید به جای در برابر هم بودن کنار هم قرار بگیریم و راه درست را جستجو کنیم.
خبرنگاری از عضو ارشد حزب کارگزاران سوال کرد که چه تضمینی وجود دارد که او در آینده نگوید که تغییر در نگرش ناشی از اعمال فشار بر وی بوده و عطریانفر پاسخ داد من برای این مسئله 4 تضمین می‌دهم.
وی افزود: اولین تضمین آنکه چهره‌های هستند که در طول یک ماه اخیر به طور مستقیم با بنده مرتبط بودند و جمع بندی این دوستان بهترین گواه و شاهد است که خود به این نظر رسیده‌ام و بر آن اصرار دارم.
عطریانفر ادامه داد: دیگر تضمین من اعلام صریح تمام این مواضع است که در برابر خبرنگاران به عنوان همکاران سابق خود می‌گویم و تضمین دیگر سابقه سنی و طبیعت شرایط حیات سیاسی و شهرت من است و آخرین تضمین خداوند متعال است که بر اعمال انسان ناظر است.
این متهم اغتشاشات اخیر در پاسخ به سوال خبرنگاری دیگر در خصوص دلایل برائت وی از فعالیت‌های افراطی گروه های دوم خردادی در انتخابات اخیر اظهار داشت: همه شخصیت‌های مطرح در انتخابات برای حضور در عرصه با رهبر معظم انقلاب گفت و گو کرده و سپس وارد صحنه انتخابات شدند.
عطریانفر افزود: رهبری نظام اسلامی در نقطه‌ای قرار دارد که به لحاظ حقوقی و حقیقی تمام جنبه‌های عدالت را در گفتار و رفتار و مواضع انتخاباتی با حساسیت رعایت می‌کنند. اما مظلومیت مضاعف رهبری این است که برخی این مسئله را نادیده می‌گیرند.
وی ادامه داد: هنگامی که کاندیداهای ریاست جمهوری دهم برای حضور در این صحنه نظر رهبر معظم انقلاب را جویا شدند ایشان موضع همراهانه کلی داشتند و اگر با یک زاویه نگاه نشان می‌دادند که مصلحت نیست فردی در صحنه بماند، آن فرد قطعا از عرصه انتخابات کنار گیری می‌کرد.
"موضع گیری انتخاباتی رهبر معظم انقلاب صحنه را برای حضور نامزد‌ها باز کرد و این تذکر را به افراد داد که اگر در شرایط مسئولیت قرار گرفتند رهبری را در تقویت نظام یاری دهند ولی با ایشان همراهی نشد بلکه برخی به تقابل برخاستند. "
این عضو حزب کارگزاران در پاسخ به سوالی در خصوص موضع انتخاباتی هاشمی رفسنجانی و نقش وی در تحولات بعد از انتخابات اظهار داشت: اگر بخواهیم یک داوری همه‌جانبه و کارشناسانه و مبتنی بر موازین نسبت به آقای هاشمی رفسنجانی انجام دهیم هیچ کسی شایسته تر و مناسبتر و منطبق تر از رهبر معظم انقلاب نیست.
عطریانفر با بیان اینکه نمی‌توان به راحتی درباره افراد قضاوت کرد، افزود: رهبر معظم انقلاب از سال‌های دور با آقای هاشمی رفسنجانی دوست بودند و با یکدیگر همزیستی سیاسی داشتند و تنها ایشان می‌توانند به درستی درباره آقای هاشمی قضاوت کنند.
وی ادامه داد: بنده بارها تحرکات اصلاح طلبان در سال 87 را مورد بحث قرار دادم که چرا شخصیت بارز نظام یعنی آقای هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و رئیس مجلس خبرگان رهبری مورد تخریب قرار دادند که اقدام آنها مورد پسند هیچ خردمندی نبود.
این متهم اغتشاشات اخیر در عین حال به نامه هاشمی رفسنجانی به مقام معظم رهبری در آستانه انتخابات دهم اشاره کرد و گفت: بنده نسبت به نامه آقای هاشمی رفسنجانی به رهبر معظم انقلاب نقد داشتم و اگر مورد مشورت ایشان بودم می‌گفتم که این نامه با این ادبیات هرگز برای انتشار سراسری مناسب نبود.
عطریانفر افزود: آقای هاشمی رفسنجانی یا باید نامه خود را به صورت محرمانه و سر بسته برای رهبری انقلاب می‌فرستاد و یا باید از ادبیات بهتر و واژگان مناسبتری برای نگارش نامه خود بهره می‌برد.
وی ادامه داد: صبح امروز برای اولین بار عبارتی از آقای ابطحی در جلسه دادگاه شنیدم که گفت: هاشمی رفسنجانی و خاتمی و موسوی در خصوص موضوع انتخابات با یکدیگر همپیمان شدند و اگر معنای این سخن آن باشد که خاتمی و هاشمی رفسنجانی درباره انتخابات به موضع مشترک انجام تقلب در انتخابات رسیده‌اند، محکوم است.
این عضو ارشد حزب کارگزاران در پایان گفت که بر اساس نگرش کارشناسانه می‌گوید تقلب در انتخابات در کشور ما غیر ممکن است و بر همین اساس تصریح کرد: کسانی که چهره شناخته شده هستند باید در موضع گیری محتاط عمل کنند و اگر از اقدام آنها مرز بندی با رهبری استشمام شود عوارض غیر قابل جبرانی دارد و قطعا چنین موضع گیری نادرست است.


نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » سلمان ( شنبه 88/7/4 :: ساعت 12:39 عصر )


>> بازدید امروز: 0
>> بازدید دیروز: 42
>> مجموع بازدیدها: 258214
» درباره من

کجایند مردان بی ادعا؟
سلمان
نوکر و خادم شهــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــداء

» پیوندهای روزانه

[232]
بسیجی شهید محمد عبدی [299]
کجایند مردان بی ادعا؟ [253]
[183]
[آرشیو(4)]

» فهرست موضوعی یادداشت ها
کجایند مردان بی ادعا؟[183] .
» آرشیو مطالب
خرداد ماه 1387
اردیبهشت ماه 1387
فروردین ماه 1387
اسفند ماه 1386
بهمن ماه 1386
دی ماه 1386
آذر ماه 1386
آبان ماه 1386
مهر ماه 1386
شهریور ماه 1386
مرداد ماه 1386
تیر ماه 1386
اردیبهشت ماه 1386
فروردین ماه 1386
بهمن ماه 1385
دی ماه 1385
آدر ماه 1385
تیر ماه 1387
تیر ماه 1387
مردادماه 1387
شهریور ماه1387
مهر ماه 1387
خرداد ماه 1388
البرادعی:کاملا تحت تأثیر شخصیت آیت الله خامنه ای قرار گرفتم
مرداد ماه 1388
فروردین 1389

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
بندیر
شب و تنهایی عشق
یادداشتها و برداشتها
فطرس
نور
پنجره چهارمی ها
Manna
دانلود download امپراطور دریا بازی موبایل نرم افزار کرک کد لینک
شهدای استان خراسان
گلی از بهشت
تبادل لینک وافزایش بازدید
دست نوشته
((( ب ا ح ا ل ه)))
خط بارون
آرامش جاویدان در پرتو آموزه های اسلام
دوزخیان زمین
اس ام اس طنز بدو بیا بخون
همیشه منتظرت هستم ، ای عدل وعده داده شده...
عاشق دلباخته
یا زهرا(س)
ESPERANCE
غریب روزگار یوسف زهرا
حـــکــمـــت آ بــــاد
راهنما
افرایش صدای گوشی+راه کسب درآمد از اینترنت+عکس بازیگران خانم خارج
همه چیز...
یا زهرا (س) مدد
صعصعه
● باد صبا ●
اموزش . ترفند . مقاله . نرم افزار
باران
دل ها تنها به یاد خدا آرام می گیرد
عشق بی همتا
Media Center
عمومی
یادداشت های یه آسمونی
بیاوببین...!‏
امیر
تا پرواز....
عهد ولایت
شادی(زمزمه های دلتنگی)
زندگی چیزی نیست که لب طاقچه عادت از یاد من و تو برود
بروز ترین و بزرگترین و بهترین مرجع رپ فارسی
ترفندهای کامپیوتر
MAKHo0oF gr0ups
داستان و راه های توحید جویان بزرگ
نـو ر و ز
شهید ابراهیم کشاورز
آسمان آفتابی
وبلاگ رسمی امپراطور دریا
ღღღعاشقونهღღღ
اس ام اس و مطالب طنز و عکس‏های متحرک
خدای که به ما لبخند میزد
خورشید بی غروب
دوست دارم تو تنها ارزویم باشی
سلمان
شهید محمد عبدی
فریاد دل
ساجدین
جستجوگران نور
کوثر
راویان نور
کلوب
دکتر احمدی نژاد
تبیان
شاهد
عکس
امام خمینی
ایراپیک
ایرایپک 1
گلخانه
وبگذار
بانک صوت وفیلم
آرماگدون
نخلستان
حاج حمید
کانون وبلاگ نویسان مذهبی
3 نقطه
شیعیان
صلوات
شبکه اول
حسینیه
شهید آوینی
همبلاگی
مرکز دانلود نوحه ایران
زیباترین وبلاگهای روز
امتداد
آفتاب
خبرگزاری فارس
امام حسین
مرحوم آغاسی
بچه های اهل قلم
پارس قرآن
لبیک
پشتیبان شبکه
آپلود تصاویر
یاسین
حامیان دکتر احمدی نژاد
دولت عشق

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان











































































































































» وضعیت من در یاهو
یــــاهـو
» موسیقی وبلاگ

» طراح قالب