شهید سید مرتضی آوینی
وجود امام خمینی و برکات آن را تنها کسانی میتوانند حقیقتاً درک کنند که در جستجوی تاریخ تحول باطنی انسان بر کره زمین که خاستگاه تحولات ظاهری اجتماعی و اقتصادی و سیاسی حیات او نیز هست – به تاریخ انبیاء رجوع میکنند. هم آنانند که در وصف امام خمینی میگویند:«او بتشکنی دیگر از تبار ابراهیم بود». و یا برای شیوهی مبارزه او در برابر دشمنان انقلاب اسلامی به واقعهی کربلا بازمیگردند. خود او هم حتی یک بار نشد که برای تبیین افعال و سیاستهای خویش، مردم را به تاریخهای مصطلح رجوع دهد.
حتی برای یکبار نگفت که «من آمدهام تا ایران را به توسعه اقتصادی برسانم». او خود را برای «احیاء حیاط باطنی بشر» مکلف میدانست و میفرمود که چون باطن انسان حیات یابد، امور مربوط به دنیای او هم اصلاح میشود و این لفظ «اصلاح» نیز با غایت تاریخهای تمدن از اصلاح، فقط مشترک لفظی است. مسلمانان به قدرت اقتصادی و تسلیحاتی نیز دست خواهند یافت.
اما این امر مسلماً موکول و مسبوق به یک تحول نفسی» است که امام خمینی برای آن قیام کرده بود و به آن هم رسیده، و بیرودربایستی، همهی تحولات تاریخی دههی شصت هجری و دههی هشتاد میلادی و دههی اول قرن پانزدهم هجری قمری، معلول همین علت یگانه است قیام امام خمینی و پیروزی انقلاب اسلامی...... شهید سید مرتضی آوینی
منبع: کتابی امام در آئینه شهیدان صفحه 4